شناسهٔ خبر: 28810 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

محمود امانی بنی خبر داد:

ادامه پروازهای آزمایشی هواپیمای ATR در فرودگاه‌های هدف/ نیاز جدی به اقتصادی کردن فرودگاه‌های جزایر بندرعباس

فرودگاه بندرعباس مدیر‌کل فرودگاه‌های استان هرمزگان، از ادامه پروازهای آزمایشی ATR ۷۲ – ۶۰۰ در فرودگاه‌های هدف خبر داد و با اعلام نیاز جدی فرودگاه بندرعباس به پروازهای بین جزایر گفت: مذاکراتی برای گرفتن ای‌تی‌آر برای پروازهای بین استانی داشته‌ایم.

محمود امانی‌بنی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از پرواز آزمایشی هواپیمای ATR ۷۲ – ۶۰۰   درفرودگاه لامرد طی هفته گذشته خبر داد و گفت: یک پرواز نمایشی به وسیله هواپیمای ATR ۷۲ – ۶۰۰ در فرودگاه لامرد با هدف ارزیابی فرودگاه و تست موتور و انجام پرواز در شرایط آب و هوائی این منطقه انجام شد.

وی با بیان اینکه این روزها هواپیمای ای‌تی‌آر بر فراز فرودگاه‌های هدف پروازهای آزمایشی برگزار می‌کند، گفت:شرکت هواپیمائی ایران ایر قرار است ۴۰ فروند از این هواپیماها را خریداری و وارد کشور نماید.

امانی بنی با بیان اینکه هدف از خرید این هواپیماها برقراری پرواز و اتصال شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ هم جوار است، در خصوص نیاز فرودگاه بندرعباس به برقراری پروازهای کوچک، گفت: درحال حاضر با توجه به اینکه نیاز به پروازهای کوتاه برد بین جزایر است به داشتن این هواپیماها نیاز جدی داریم و مذاکراتی برای گرفتن ای‌تی‌آر برای پروازهای بین استانی داشته‌ایم.

وی به جزایر سیریک، لاوان و ابوموسی اشاره کرد و از نیاز جدی به اقتصادی کردن فرودگاه‌های جزایر بندرعباس خبر داد.

به گفته امانی بنی درحال حاضر نیاز به برقراری روزانه دو پرواز به ابوموسی وجود دارد، درحالی که هیچ پروازی از فرودگاه بندرعباس به ابوموسی با هواپیماهای کوچک وجود ندارد.

مدیر کل فرودگاه های استان هرمزگان هم چنین با تاکید بر نیاز به برقراری پرواز به فرودگاه های جنوب کشور از جمله شیراز، کرمان، چابهار و کیش، گفت: برای سفر به استان کرمان به یک تا دو پرواز در هفته و  برای سفر به زاهدان و چابهار هر روز نیازمند برقراری پرواز هستیم. البته درحال حاضر یک پرواز ترانزیت از تهران به بندرعباس و سپس به چابهار می‌رود اما با توجه به آمد و شد تجار و مسافران به پرواز مستقیم برای این مسیر نیازمند هستیم. 

نظر شما